ANIMA NEWS - Principala companie aeriană israeliană „El Al” tinde să devină un jucător important într-un domeniu nou pentru ea – sectorul financiar. Ca urmare a plecării competitorilor de pe aeroportul israelian „Ben-Gurion” de la începutul anului 2024, valoarea „El Al” a crescut aproape la dublu, ajungând la 2,66 miliarde de șekeli (din care 600 de milioane doar în ultimele două luni).
Compania aeriană îmbogățită este pregătită pentru expansiune.
Astăzi a devenit cunoscut faptul că „El Al” a propus să cumpere 45% din acțiunile uneia dintre cele două cele mai mari companii de credit din țară „Isracard”. Valoarea „Isracard” este estimată la 3,1 miliarde de șekeli.
Un alt solicitant pentru achiziționarea controlului asupra companiei de credit este compania de asigurări „Menora Mivtahim”. Aceasta a exprimat dorința de a cumpăra 32% din acțiunile „Isracard”.
Dacă se ia în considerare faptul că aproape jumătate de milion de israelieni dețin deja un card de credit „El Al” Fly Card, iar clubul clienților fideli ai companiei aeriene numără 3,1 milioane de membri, achiziția aproape a jumătății din „Isracard” va face din „El Al” un jucător important în sectorul financiar.
Publicațiile economice raportează că directorul general al „El Al”, Dina Ben Tal-Ganancia, a propus directorului general al „Isracard”, Ran Oz, și președintelui Consiliului de Administrație, Tamar Yasur, o întâlnire imediat după sărbătorile de toamnă, pentru a discuta despre achiziționarea a 45% din acțiunile companiei de credit.
Compania aeriană consideră că are un avantaj față de „Mevtahim”, deoarece este pregătită să investească mai mult în tranzacție decât compania de asigurări.
Ziarul The Marker raportează că Autoritatea pentru Concurență ar putea avea întrebări cu privire la slăbirea competiției, deoarece 20% din clubul de clienți fideli „El Al” aparțin companiei de asigurări „Phoenix”.
Anterior, companiei de asigurări „Harel” i s-a refuzat achiziționarea unei participații la „Isracard”, pe motiv de prejudiciu competițional.
În plus, cardul FlyCard este emis în parteneriat cu compania de carduri de credit Visa CAL, principalul competitor al „Isracard” pe piața de credit. (Anima News)